شبکه و اینترنت

SEO چیست و نحوه بهینه سازی سایت با سئو

عبارت سئو یا SEO سرنام کلمات (Search Engine Optimization) است که به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر می‌باشد.

 

سئو چیست؟

به طور کلی به تمامی فعالیت ها، عملکردها، تکنیک ها و استراتژی هایی که جهت بهبود رتبه سایت از دید و نتایج موتورهای جستجوگر چون گوگل انجام می‌دهیم، بهینه سازی گفته می‌شود.

هدف سئو تطبیق سایت و محتوا با استاندارد ها، الگوریتم ها و معیار های موتور های جستجوگر می‌باشد که باعث بهبود روند جذب کاربران و بازدیدکنندگان، افزایش رتبه سایت و دریافت نتیجه های بهتر است.

 

تجربه کاربری UX

با رشد روز افزون و بهبود الگوریتم های موتور های جستجوگر، معیار های آن ها نیز جهت رتبه بندی سایت ها تغییر کرده و دیگر معیار های بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر نیست، بلکه ارائه بهترین تجربه برای کاربران از بازدید محتوا و سایت است.

هدف الگوریتم های جدید موتور های جستجوگری چون گوگل ارائه بهتری اطلاعات مورد نیاز به جستجو کنندگان است.

به همین منظور محتوایی نتایج بهتری خواهند گرفت که از کیفیت بالا برخوردار باشند و کاملا بهینه شده از تمامی جهت ها برای بازدیدکنندگان باشد.

RankBrain

این ماشین در سال 2015 در راستای بهبود تجربه کاربری از نتایج جستجو توسط گوگل برای ارتقاع سطح سئو معرفی شد.

RankBrain توسط معیار هایی چون میزان زمان ماندگاری بازدید کنندگان از سایت، رفتارهای کاربران، میزان کلیک ها و… اقدام به پردازش رفتار بازدیدکنندگان می‌کند.

برخی عوامل موثر در تجربه کاربری و سئو

  • سرعت بارگذاری سایت و مطالب
  • واکنشگرایی سایت برای صفحات با اندازه های مختلف
  • میزان کیفیت مطالب
  • میزان ماندگاری کاربران در سایت و مقدار کلیک آن ها
  • و …

 

 

انواع سئو در سایت

 

  • عوامل اصلی:

  1. درون صفحه (On-Page): ساختار کلمات کلیدی، استفاده از لینک های داخلی، میزان کیفیت محتوا، برچسب گذاری مطالب و…
  2. بیرون صفحه (Off-Page): فعالیت در شبکه های اجتماعی، بک لینک های ورودی سایت، استفاده از پروتکل SSL، تبلیغات و آگهی و…
  3. تکنیکال (Technical): رعات اصول و استاندارد های W3 در کد نویسی، سرعت بارگذاری سایت، واکنشگرایی و…

 

  • انواع تکنیک ها:

  1. کلاه سفید: رعایت قوانینی که توسط موتورهای جستجوگر تعریف شده و رشد طبیعی سایت در سئو.
  2. کلاه خاکستری: فوانین موتورهای جستجوگر را رعایت نمی‌کنند ولی نمی‌گذارند که موتورهای جستجوگر متوجه شوند.
  3. کلاه سیاه: فریب دادن موتورهای جستجوگر جهت بهبود رتبه با تکنیک های مغایر قوانین آن ها.

 

برخی الگوریتم های گوگل در سئو

  • Hilltop
  • Panda
  • penguin
  • Hummingbird
  • Pigeon
  • RankBrain
  • Fred
  • Paraphrasing
  • و…
برچسب ها

mehrunex

دانشجوی رشته فناوری اطلاعات و علاقمند به مباحث برنامه نویسی، تست نفوذ و امنیت، شبکه، اینترنت اشیاء و بیوالکترونیک

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن